Saturday, November 29, 2008

Musibah atau Rezeki...

hahahaha

Pade ari Jumaat lalu (28 Nov 2008) pukul 2.30 a.m aku telah di kejutkan dgn satu berita yg amat sedih la... sedang asyik aku berinternet tibe2 aku di kejutkan ngan satu pnggilan tepon... pukul 3.00 a.m kring!! kring!! aku pun menjawab "hello" org yg tepon " Wei Faiz, Lil ni... ayah mane??" rupa2nye abg aku kol... aku bls " ayah da tdo... Asal??" Abg aku " KETE AKU ILANG" peh..time tu aku igt abg aku main2...tp sbb aku dgr suare die cm lain... aku ckp "jap2" aku pun berlari ke bilik parent aku n ketuk pintu blik...smbil "ayah!! ni khalil nk nk ckp" Ibu aku pun bkk pintu... ibu aku tnye "asal ni??" Aku ckp "kete khalil ilang..ni die nk ckp..." Ayah aku terus bgn dr tdo n then aku trus pas hp aku kt ibu aku.. Setelah da abes ckp ngan abg aku... Ibu aku terus ckp ngan nada yg terkejut n sentap kejap...maklumla tibe2 dpt berita cmni time ngah tdo... "Kete khalil ilang dekat dgn Tai Fat Ong (Kedai Basikal dkt Kota Bharu)...Die parking kete kt situ sbb pergi umah membe die sblh kedai tu... pastu die kuar ngan menaiki kete kwn die... pastu Skrg ni die dkt balai polis ngah wat report..." smbg ibu ku "die ckp jap g die blik ngan membe die"
Aku terus tersentap nk berinternet dan terus off pc manakala ayah aku terus xtdo smbil tggu abg aku blik... Ibu aku pun terus bangun dr tdo... aku terus g ke bilik tv smbil tggu abg aku blik utk tao citer sbnr...hmm kul 4.30 pagi smpi la abg aku di rumah ngan muke yg sgt sedih n terkejut... aku terus ckp "Lil, ayah tggu ko di bilik n nak jumpe ko" abg aku terus masuk ke bilik parent aku... xlame slepas tu abg aku kuar... pastu ayh aku pun kuar... ayah aku tanye "cube citer cmne berlaku???" Abg aku bls " cmni, td Lil g umah member pastu Kul 10.30 p.m (Khamis 27.11.08)Lil g lepak kdai naik kete membe..." smbgnye "Xkan nk bwk kete sorg satu g kdai dkt2 situ... pastu lil park kete kt luar umah die n then btol2 dpn ngan kedai tu" abg aku lagi " Pastu kul 2.30 Lil blik la... blik2 tgk da xdek kete..." "padahal selame ni parking xdek pa pe" "Lil kunci kete, siap g test dulu bkk pintu" bersmbg abg aku citer ngan nada sedih... Ayah aku plak "ermmm, cmni la Lil... da wat report polis xyah risau la n then benda ni da nk jd..." "xyah nk tensen2" Ayah aku memberi nasihat...
bincang punya bincang, nasihat pnya nasihat n such...sedar xsedar da kul 5.00... ayah aku terus suruh abg aku g smbyg hajat n smbg subuh...
So, smpi skrg kete abg aku xjmpe lagi... abg aku da mcm2 ikhtiar n usaha da buat namun... ini lah yg di nama kan rezeki... kalo ade rezeki lagi... dpt blik... kalo x??? hahhaha beli baru...heee tp sakit la skit duit abg aku n parent aku...of ccourse la kan...


Inilah keretanye..
SAVY KELABU N RIM COLOR HITAM
PLAT NO. DBD 6887


Ini Abg Aku (Khalil)
Gmbr muke ceria ni bkn appy ilang kete ek
time ni kete ade lg...


KEPADA SESIAPE YG TERAMBIL KETE TU...TLG LA PULANGKAN!!
KEPADA SESIAPE YG TERLIHAT @ TERJUMPA @ TERSEREMPAK KETE TU DIMANA2 TLG LA BGTAO PIHAK POLIS
ATAU TLG LA WAT SESUATU TINDAKAN BIJAK...

KERJASAMA ANDA AMAT DI HARGAI

Sy selaku adik, melayu, Islam & Rakyat M'sia sedih sbb dunia da maju, kemudahan cukup, Peluang kerja baik byk jek n mcm2 la... Still ade lg yg wat kerja yg terkutuk ni... Ini lah Muda Mudi skrg ptt jauhi...

Idup Muda Mudi yg Berpekerti...



1 comment:

ielamorry.om said...

abang anda macam anda ;P

cuma perbezaan ketara mungkin di area perut & rambut ouh? hehe ;D