Saturday, December 6, 2008

Cerita CINTA...

hahaha...

Alkisah di satu pulau kecil, tinggal la berbagai mcm benda2 abstrak: ada Cinta, Kekayaan, Kesedihan, Kegembiraan dan sebagainya... Mereka hidup berdampingn dgn baik..
Namun satu ketika, dtg badai menghempas pualu kecil itu dan air laut tiba2 naik dan akan meneggelamkan pulau itu. Cinta sgt bingung krn ia tdk dpt berenang dan tdk mempunyai perahu. ia berdiri di tepi pantai dan cuba mencari p'tolongn. Sementara itu, air semakin naik membasahi kaki Cinta...
Tdk lama Cinta melihat Kekayaan sdg mengayuh perahu.
"Kekayaan! Kekayaan! Tlg aku!" teriak Cinta.
"Aduh! Maaf Cinta!" kata Kekayaan.
"Perahuku telah penuh dgn harta bendaku. Aku tdk dpt membawa mu, nanti perahu ini akan tenggelam.Lagipun, tiada tempat bagimu di perahu ku..."
Lalu Kekayaan cpt2 mengayuh perahu nye pergi. Cinta sedey sekali namun dilihatnye Kegembiraan lewat dgn perahu nye.
"Kegembiraan! tlg aku!", teriak Cinta.
Namun Kegembiraan terlalu gembira kerana ia menemukan perahu sehingga ia tdk dgr teriakn Cinta...
Air makin tinggi dan Cinta semakin panik. Tak lama dtg la Kecantikan.
"Kecantikan! Bawa la aku bersama mu!" teriak Cinta.
"Wah, Cinta, kamu basah dan kotor. aku tdk dpt membawa mu ikut. Nanti kamu akan mengotori perahuku yg indah ini" sahut Kecantikan...
Cinta sedey sekali mendengar dan nangis teresak esak. Saat itu dtg la Kesedihan.
"Oh, Kesedihan. Bawa la aku bersama mu" kata Cinta.
"maaf Cinta. Aku sdg sedey dan aku ingin bersendirian" kata Kesedihan sambil terus mengayuh perahu nye...
Cinta putus asa.Air semakin naik dan akan menenggelamkan nya. Pada saat kritis itulah tiba2 terdengar suara.
"Cinta!Mari cpt naik ke perahu ku!"
Cinta menoleh ke arah suara itu dan melihat seorg tua dgn perahunye. Cpt2 Cinta naik ke perahu nye tepat sebelum air menenggelam kan nye...
Di pulau terdekat, org tua itu menurun kan Cinta dan segera pergi. Pada saat itu, baru la Cinta sedar bahawa ia sama sekali tdk mengenali org tua itu. Cinta segera menanyakan pd penduduk tua di pulau itu siapa sebenarnye org tua itu.
"Oh, org tua td? Dia adalah Waktu" kata org itu.
"Tp mengapa ia menyelamatkan ku? Aku tdk kenal akan dia. Bahkan teman2 ku juga tdk menolongku" tanya Cinta hairan.
"Sebab" kata org itu
"Hanya Waktu yg tahu berapa nilai sesungguhnye dari Cinta itu..."

Ini bkn citer aku tp citer ini wat aku tertarik apabila terbace... aku dpt dr sorg kwn aku dlm buletin friendster... citer ni die yg tulis or taip aku pun xtao...heee aku harap citer bleh di jadikan panduan kpd muda mudi semua yg sedang mencari CINTA...heee APAKAH ITU CINTA??? hanye org sedang mengalami atao dilamun cinta jek tao...heee ceh..jiwang plak...hahahaha
lain org lain caranye... btol x??? RENUNG-RENUNGKAN... SELAMAT BERAMAL...hehehehe

Idup Muda Mudi...

No comments: